Ludzie nie dlatego
przestają się bawić,
że się starzeją,
lecz starzeją się,
bo się przestają bawić.
Mark Twain
|
|
Strona główna
|
Lektorzy i prowadzący konwersatoria
|
Mike Crossley - rodowity Anglik, po latach pracy jako inżynier w Kuwejcie emeryturę postanowił spędzić w Krakowie. Jak tu trafił? To długa historia - którą chętnie opowie - po angielsku oczywiście. W Akademii bowiem wspomaga naszych kursantów języka angielskiego prowadząc zajęcia przy herbatce i konwersatoria. Ma dwie dorosłe córki i czworo wnucząt mieszkających w Walii. Lubi muzykę, teatr i spotkania z ludźmi. Śpiewa w dwóch chórach i uwielbia to niezmiernie.
|
|
|
Hans Peter Barthel - szukając kursu komputerowego dla żony trafił do Akademii i już został.
Choć to nie jego ojczysty język biegle posługuje się angielskim i prowadzi u nas konwersacje z tegoż języka.
W Krakowie mieszka od 2005 roku i cały czas się zastanawia dla czego wybrał to miasto skoro nie lubi zimna.
Lubi za to ludzi, historyczne samochody, Kraków, swoją żonę , zazwyczaj własne koty, gotowanie i wino, i wiele, wiele innych rzeczy.
Tych którzy chcą się dowiedzieć za czym z kolei nie przepada zapraszamy na konwersacje z nim.
|
|
|
Maria Gawlik - wolontariuszka - prowadzi zajęcia z języka francuskiego dla wtorkowej grupy samokształceniowej. Zakochana w języku i kulturze francuskiej próbuje innych tą miłością zarazić. Lubi uczyć innych. Uważa, iż czerpie z tego konkretne intelektualne i zdrowotne korzyści: zapobiega w ten sposób zapominaniu, sama się doucza i przyczynia aktywnie do zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia u siebie oznak wizyty pana Alzheimera.
|
|
|
Stefan Kacprzycki - odpowiedzialny za kursy języka francuskiego, choć jest tłumaczem rosyjskiego. Jeden z niewielu mężczyzn w Akademii, który daje sobie radę z otoczeniem. Od zawsze rzuca palenie.
|
|
|
Anna Payne - od 15 lat uczy angielskiego, w szczególności osoby dorosłe. Od dwóch lat swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z słuchaczami Akademii prowadząc i koordynując zajęcia lektoratowe i , w miarę możliwości czasowych, angażując się w prace związane z realizowanymi przez Akademię projektami. Poza dwójką dzieci Wiktorią i Jackiem posiada rozliczną gromadkę czworonożnych przyjaciół - psa Tilę, kota Kornelię Maję (tak jej kot ma dwa imiona), królika Piotrusia i szczura Śnieżynkę. Lubi kolor niebieski i lody truskawkowe, czytać, pływać oraz oglądać filmy.
|
|
|
Aleksandra Szafarska - od trzech lat w Akademii, ale angielskiego uczy dużo dłużej. Stawia też u nas pierwsze kroki w zarządzaniu projektami międzynarodowymi.
Z godną podziwu wytrwałością biega za lotką trenując grę w badmintona, a po ostatnich Igrzyskach zupełnie straciła głowę dla tego sportu. Lubi nie tylko uczyć ale i się uczyć, w szczególności języków obcych. Jej cele na najbliższy czas to poznawanie języka duńskiego i jak sama mówi "nauczyć się DOBRZE prowadzić samochód".
|
|
|
Malwina Szeliga - angielskiego uczyła już młodsze rodzeństwo będąc w liceum, a po studiach na wydziale anglistyki UJ przez kilkanaście lat zdobywała doświadczenie, ucząc różne grupy, od przedszkolaków po kadrę managerską. Jej pasją jest muzyka (zarówno klasyczna jak i współczesna), gra na gitarze i pianinie. Uwielbia podróże (ulubione miasto to- oczywiście- Londyn) i z zapałem uczy się języków obcych (poza angielskim i niemieckim, które zna płynnie, odkrywa tajniki hiszpańskiego). Jest mamą Bartka, Oli i Antosi, i do pełni szczęścia brakuje jej dużego psa. Wierzy w to, że człowiek uczy się przez całe życie, a nauka powinna być radosnym odkrywaniem świata.
|
|
|
Tim Zambra - jest producentem z Wielkiej Brytanii, z szerokim wykształceniem obejmującym sztukę i nauki humanistyczne, w tym teatr, muzykę i film. Przez osiem lat był związany z Dennis Severs House w Spitalfields w Londynie, która zajmowała się organizowaniem imprez typu "kapsuła czasu" w scenerii 18 i 19 - wiecznego Londynu. Obecnie Tim mieszka w Krakowie, gdzie pracuje nad musical'em oraz kilkoma mniejszymi projektami. W Akademii będzie współprowadził zajęcia dla najbardziej zaawansowanych grup lektoratowych języka angielskiego oraz spotkania 5 o'clock.
|
|
|